mysummits.blogg.se

Resorna till topparna!

Löpning + klättring

Publicerad 2017-09-24 19:32:31 i Allmänt,

Vilken grym dag startade morgonen med 2 knäckemackor med kalkon och keso sedan en löprunda med Jessica runt Jonsered från Partille. Alltid lika kul att springa med Jessica o vi pratar om allt mellan himel o jord. Idag blev de endel hundsnack Nikki va med o hon skötte sig grymt bra trots flera hundar stora som små skällde på henne som galningar och en tokig dam med en överviktig setter som gick med svansen rakt upp mot oss. Tanten tänkte väl hon hade världens snällaste hund men de struntar jag i man har sin hund kopplad och under kontroll oavsett. Nikita är ute och jobbar när vi springer så hon vill inte hälsa på andra hundar oavsett. Hon fick efter mkt krångel tillslut kopplat sin hund så vi kunde passera.
 
Efter löpningen som landade på 11km blev de en snabb sväng till affären och sedan 2 knäckemackor till + två ägg och sedan upp till Domen för klättring med Mike o Eddie! Jag klättrade inte så mkt körde några 6B+ och sedan hängde jag lite i pegboarden, jag va inte trött men jag tyckte de va rätt gött o bara hänga.
 
Sedan de vanliga hem, duscha, laga mat, rasta Nikkis o nu håller jag på att städa o greja i lägenheten.
Det bästa är att trots jag tränat hela dagen va ja sugen på att träna mer och funderade på saker jag vill bli bättre på. Men så kom jag på att jag va tvungen att fortsätta städa då ville jag hellre lägga mig på soffan o sova men de är bara ta fram såpan o köra!
 
Några bilder från veckans löpning på ett träd blixten slagit ner i, marken som rämnat efter de häftiga ovädret förra veckan och såklart berg! De här med löpträning är ju bara balsam för själen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Jag är en tjej på 28 år som lever ett aktivt liv med resor, OCR, bergsklättring och sportklättring, marathon och ultralopp, motorcyklar, dykning, monté, snowboard, boxning och hundar. Följ gärna mig i jakten på mina toppar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela