mysummits.blogg.se

Resorna till topparna!

Joker

Publicerad 2017-09-27 14:47:53 i Allmänt,

Jag och Thomas på väg till Nederländerna för att sova där inatt, sedan ska vi vidare till Wales där vi ska hämta en bullterrier valp vid namn Joker! 

Många undrar då varför man kör över flera länder för att hämta en valp och svaret är: För att man vill ha en valp som har kvar sitt ursprung som den var skapt från början - atletisk, stark, intelligent och mycket driv! 

Tyvärr har Bullterriern som många andra raser blivit sönderavlade på sitt utseende, klassas som tunga ska gärna vara formade som tunnor och betecknas ofta som en sällskapshund som gillar att ligga på soffan. Kan inte användas till sport för då går dom sönder pga "kraftiga benstomme" - ofta grov övervikt.

Finns ingen hund som är skapt för att ligga på soffan, ingen människa heller men det är kanske inte så konstigt att människor vill ha en hund efter sin egna livsstil men då ska man låta bli att skaffa hund och i allra högsta grad låta bli att avla. 

En Bullterrier kräver (som alla hundar) mycket motion och aktivering. Så jag och Thomas kommer att få fullt upp med Joker vilket passar oss perfekt! Jag behöver fler hukdar att löpträna med och Thomas behöver en till Weight Pull stjärna! 

Lyndon som är uppfödare till Joker har avlat Bullterriers i generationer, han eftersträvar "working dogs" - Riktiga sporthundar och inte den tunga klumpiga som man tyvärr oftast ser...

Så vi ser verkligen fram emot att presentera Joker och visa hans utveckling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Jag är en tjej på 28 år som lever ett aktivt liv med resor, OCR, bergsklättring och sportklättring, marathon och ultralopp, motorcyklar, dykning, monté, snowboard, boxning och hundar. Följ gärna mig i jakten på mina toppar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela