mysummits.blogg.se

Resorna till topparna!

Brudarebacken!

Publicerad 2017-09-21 23:27:45 i Allmänt,

Blev backintervaller idag, siktade på mellan 4-6 men de blev iaf 5! De kändes riktigt tung och sista biten är nästan som en vägg, speciellt när man gav sig på att spurta i början! Nikita hånade mig hela vägen hon sprang lös och drog förbi mig som en dåre både upp och ner. 


4e vändan kände jag mig riktigt seg men så på vägen ner började jag prata med en äldre herre som gick samma sträcka som mig upp och ner och han berömde mig och tyckte det såg lätt ut och de gav mig ny energi att köra även en 5e vända! 

Sedan avslutade jag o Nikkis med en liten runda i skogen vid delsjön så de blev ett bra pass på lite mer än 7km! 

Brudarebacken är 270m med en fallhöjd på 42m så för att komma upp i samma höjdmeter som VM ska vara i måste jag springa backen 24 vändor avrundat uppåt. Så nästa gång får jag kanske dubbla intervallerna bara 3 veckor kvar till VM!

O nu när de böjar bli mörkt får man inte glömma reflexerna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Jag är en tjej på 28 år som lever ett aktivt liv med resor, OCR, bergsklättring och sportklättring, marathon och ultralopp, motorcyklar, dykning, monté, snowboard, boxning och hundar. Följ gärna mig i jakten på mina toppar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela