mysummits.blogg.se

Resorna till topparna!

Brooks Glycerin 15

Publicerad 2017-09-14 22:08:53 i Allmänt,

Nu har jag sprungit många mil i dessa skor och testat dom på asfalt, terräng och hinder! 


Asfalt och grus är dom helt underbara, som att springa på moln!
Terräng gillar jag dom lite mindre så sulan är ganska hög vilket för mig som kan va väldigt snubblig inte är så bra då det blir lätt att stuka sig om man inte är försiktig. Hinder funka dom bra på man landar mjukt och fint men även här blir de en viss snubbelrisk. Finns en reflex på baksidan vilket är en bra detalj, hade gärna fått vara flera sånna för jag själv kan tänka ja bara ska springa 1h men så blir de ibland lite längre än man tänkt speciellt när man är expert på att springa vilse då är alla reflexer man kan ha tacksamma.

Så för att sammanfatta dessa - perfekta till långpass på blandat underlag då den mjuka sköna sulan får det att kännas som att springa på moln även efter flera mil! Dessa kommer bli mina "huvudskor" till framtida långlopp (har ett 24h i sikte) då byter man skor några gånger så dessa kommer bli helt underbara när fötterna börjar bli trötta. Skosnörena får också ett plus då dom är mjuka, ovala och har under mina löppass aldrig gått upp.

Jag ger dem 4/5 stjärnor! 

5:e stjärnan hade dom fått om sulan varit lägre och de haft fler reflexdetaljer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Jag är en tjej på 28 år som lever ett aktivt liv med resor, OCR, bergsklättring och sportklättring, marathon och ultralopp, motorcyklar, dykning, monté, snowboard, boxning och hundar. Följ gärna mig i jakten på mina toppar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela