mysummits.blogg.se

Resorna till topparna!

Äventyrslöpning

Publicerad 2017-09-12 20:52:33 i Allmänt,

Idag efter jobbet stack jag o Nikki ut på vad jag vill kalla äventyrsjogg! De går ut på att man springer obestämd väg, obestämd tid. Man bara springer helt enkelt! Nikki fick välja väg och vi hamnade på ett jätte fint ställe som hette Lärjeåns Dalgång. När de va dags att börja leta sig hemåt efter en mil va vi i vanlig ordning vilse. Hittade skyltar som pekade hemåt så vi följde dem. Slog samtidigt på google för att hitta en snabbare väg hem men vet inte om den jävlades lr om den är så knasg för den kunde säga ta höger och sedan vänster samtidigt där de inte fanns några vägar vilket va väldigt förvirrande. Så jag tappade bort oss igen en sväng men tillslut kom jag fram vid Geråshallen o därifrån visste jag på ett ungefär hur vi skulle springa men då öppnade sig himlen och regnet öste ner sedan kom åskan! Som tur är bryr sig inte Nikki om åska men regn däremot gillar hon inte! 

Sprang vidare och jag fick syn på en spårvagnshållplats springer ner dit samtidigt som en spårvagn kommer som jag bara hoppas går åt mitt håll. Spårvagnchauffören skrattar lite åt oss när vi hoppar på genomblöta. Sätter mig längst bak där Nikki får ett frispel som utbryter i en brottningsmatch, Nikki hoppar upp i sätet och börjar gnugga ryggen mot jag drar ner henne o hon hoppar upp lika kvickt o fortsätter sitt gnuggande på rygg för att bli torr. Tillslut lyckas jag låsa fast henne mellan mina ben så då står hon stilla tills vi kommer till en hållplats närmare hem där vi hoppar av o fortsätter springa sista biten hemåt!

18 lätta kilometrar blev de. Nu nöjda o torra har vi intagit soffan o tar nu kvällen! Nikki fixade soffan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Jag är en tjej på 28 år som lever ett aktivt liv med resor, OCR, bergsklättring och sportklättring, marathon och ultralopp, motorcyklar, dykning, monté, snowboard, boxning och hundar. Följ gärna mig i jakten på mina toppar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela