mysummits.blogg.se

Resorna till topparna!

24 timmar

Publicerad 2017-12-14 13:30:22 i Allmänt,

Nu på lördag ska jag utsätta mig för den värsta prövningen hittils!
Jag ska springa i 24 timmar!
 
Kl 11:00 går starten och jag kommer att springa till kl 11:00 till dagen därpå. 
Det kommer gå att följa loppet här:
 
www.jogg.se/liveresultat
 
och se webbsändning här:
 
https://www.youtube.com/watch?v=1rP0qxY87GA 
 
Det här är helt galet och jag är faktiskt lite spänd inför hur kroppen kommer klara den extrema påfrestningen. 
Imorgon blir det att åka och handla godis, kakor, chips, wienerbröd, salttabletter och olika drycker. Allt med mycket energi man kan tänka sig bli sugen på under loppet. Jag vet att illamående kommer att komma, men då måste man ändå fortsätta stoppa i sig energi annars kommer man gå tom på energi snabbt. 
När jag sprang 14h i Lur i somras började jag må illa vid 12 timmar då gick jag helt tom på min 14e timme då hade jag lätt kunnat somna under en gran i skogen. Att ta mig sista biten in i mål va riktigt tufft. 
 
Träningskläder ska med, kan va skönt o byta tröja lite då och då. sovsäck och liggunderlag ska oxå med just in case jag får en rejäl dipp på natten då är de värt o vila en timme eller 2. Vet dock inte hur jag ska klara av att ställa mig upp igen efter de xD Tejp ska med man vet aldrig vart man kan få skavsår. Till o med minsta söm på kläderna kan skava sönder huden. 
 
Men det kommer blir kul, ska åka med mina grymma löparvänner Jessica o Reima. Loppet går i Växjö där kommer även min goda vän Jossan o hejjar de ska bli grymt kul! <3 
 
Jag kommer kolla av telefonen och updatera hur de går så skriv gärna och hejja på mig så mycket ni orkar för de kommer ge mig massa energi att fortsätta, speciellt i dom tuffaste stunderna!
 
På bilden nedan under VM i Kanada va ja rätt trött men de är inget mot vad jag kommer vara under lördag natt/söndag!
 
//Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Jag är en tjej på 28 år som lever ett aktivt liv med resor, OCR, bergsklättring och sportklättring, marathon och ultralopp, motorcyklar, dykning, monté, snowboard, boxning och hundar. Följ gärna mig i jakten på mina toppar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela